BOKPLADDER

Sommarlista

Jag vet att jag har en bokblogg men jag har svårt att motstå listor. Denna har inget med vare sig böcker eller läsvanor att göra, har snott den från Egoina.

Bildresultat för summer

Vad gjorde du förra sommaren?

– Jobbade på mitt gamla jobb på universitetsbiblioteket. En vecka var jag helt själv på fjärrlån och då var det intensivt. På semestern var jag och min pojkvän på gayfest i Vänersborg, jag fick tandställning, vi var två veckor i sommarstugan, en vecka på Mallis. Jag var på Way out west en dag. Det var en bra sommar!

 Planer för sommaren?

– Har inga planer för semestern. Åka till sommarstugan om mögel inte sätter stopp för det. Ska på Vi som älskar 90-talet i mitten på juli. Midsommar kommer att firas hos min pojkväns kompis. Läsa massor!

Bästa sommarstället?

– Min pojkväns sommarstuga i Haverdal. Så stillsamt och fint, nära havet. Utan mögel dock.

 Här badar du helst?

– I havet, sandstrand. Så länge det är varmt i luften (riktigt varmt alltså) är jag inte jättenoga med vattentemperaturen.

Hur länge ska du vara ledig?

– Två veckor.

Bästa sommarmaten?

– Grillat och fräscha sallader.

 Vad ser du mest fram emot?

– Inget särskilt. Förhoppningsvis lite varmare väder.

Föredrar du sommaren eller vintern?

– Hade inte velat vara utan vare sig sommaren eller vintern, så båda!

 Vad kommer du att köpa inför sommaren?

– Inget planerat inköp. Vi har köpt ganska mycket nya möbler till balkongen, men det är redan köpt. 

Bästa sommardoften?

– Nyklippt gräs.

 Vad ser du fram emot just nu? 

– Helgen! Haha.

Hur kommer du att minnas sommaren 2017?

– Som en sommar när jag jobbade ganska mycket. Tror tyvärr inte att det kommer bli en speciellt minnesvärd sommar, men man vet aldrig.