BOKPLADDER

April
En av mina favoritbloggar wherethebookslive gör alltid en summering vid varje månadsskifte av de böcker som har lästs den månaden. Jag gillar det här upplägget och tycker att det finns en poäng i att titta tillbaka på det man har läst. Kanske ser man böckerna i ett nytt ljus, eller så håller man fast vid sina spontana reaktioner. Jag tänkte i alla fall göra likadant.
 
Vattnet drar av Madeleine Bäck

Om du vågar av Megan Abbott

Förr eller senare exploderar jag av John Green

Hemsökta av Magnus Nordin

-

Tryckta böcker: 1 st

Ljudböcker: 3 st

Sidor: 292 

Timmar: 22 h 55 min

-

Bäst: Om du vågar

Bra: Förr eller senare exploderar jag och Hemsökta

Sämst: Vattnet drar

-

 
Vattnet drar var månadens stora besvikelse. Det kändes snopet att lyssna på en såpass lång bok och känna att man inte hade fått veta någonting. Fine att det är första delen i en trilogi, men jag tycker att boken inte gav mig det jag hade behövt för att vara intresserad av att läsa vidare. Uppläsningen gjorde inte boken bättre. Förr eller senare exploderar jag var också lite av en besvikelse. Det var speciellt att läsa en bok som har varit så populär och den var inte som jag hade förväntat mig. Helt okej var den, men inget speciellt. Hemsökta var bra. Den var spännande och höll hela vägen, även om jag hade velat ha lite mer! Månadens bästa var utan tvekan Om du vågar. Otroligt bra bok. Suggestiv, mörk, obehaglig. Jag gillade den jättemycket.
 
Maj: Jag har snart läst ut Färjan av Mats Strandberg och så håller jag på att lyssna på När hundarna kommer av Jessica Schiefauer. Efter det måste jag börja beta av högen med ungdomsböcker som jag har lånat med mig hem. Nu när jag är ungdoms- och gymnasiebibliotekarie finns det en mängd böcker som jag behöver läsa in mig på, men det är ett kärt besvär.